Skip to content

Direct search. Co to jest i czy faktycznie działa?

Przeczytasz w ciągu 3 minut

Procesy rekrutacyjne zawsze powinny być odpowiednio zaplanowane, aby możliwie jak najszybciej znaleźć odpowiedniego kandydata na określone stanowisko. Masz własną firmę i poszukujesz osób, które zasilą Twoje szeregi? W takim razie dowiedz się, czym jest rekrutacja Direct Search.

Direct search – co to takiego?

Direct search to nowoczesne metody pozwalające na dotarcie do potencjalnych kandydatów spełniających warunki zatrudnienia na konkretnym stanowisku w przedsiębiorstwie. Taka metoda poszukiwania polega na tym, iż Ty jako pracodawca będziesz zabiegać o to, aby potencjalny kandydat na pracownika zdecydował się na współpracę z Twoją firmą. Metoda direct search polega na wyszukiwaniu kandydatów do pracy spośród osób, które są pasywne jeśli chodzi o rynek pracy, czyli posiadają już pewne źródło zatrudnienia. Direct search, czyli inaczej sourcing wykorzystuje takie kanały kontaktu, jak:

  • media społecznościowe,
  • wszelkiego rodzaju rekomendacje pracownicze,
  • zbudowaną wcześniej sieć kontaktów.

Jeśli poszukujesz pracownika z wąskiej specjalizacji, eksperta z dowolnej dziedziny nauki i nowoczesnych technologii lub managera, koniecznie wykorzystaj na etapie rekrutacji metodę direct search. Pamiętaj, aby przed zatrudnieniem nowej osoby w firmie uwzględnić koszty zatrudnienia pracowników. W ten sposób ocenisz, jaką maksymalną pensję możesz zaproponować specjaliście, któremu chcesz zaproponować współpracę.

Gdzie szukać pracowników? Metody poszukiwania pracowników direct search

Chcesz nawiązać bezpośredni kontakt z osobą, która wydaje się odpowiednia do objęcia stanowiska kierowniczego lub innej ważnej posady w Twojej firmie? W takim razie wykorzystaj portale komunikacyjne i media społecznościowe takie, jak:

  • LinkedIN,
  • GoldenLine,
  • Messenger,
  • Facebook.

To podstawowe serwisy, które pozwalają na szybką komunikację z osobami, które, póki co pozostają pasywne na rynku pracy ze względu na posiadanie miejsca zatrudnienia. Wystarczy, że zainteresujesz się grupami branżowymi, zaczniesz obserwować popularne profile specjalistów w mediach społecznościowych, a także wystosujesz odpowiednie wiadomości z propozycją nawiązania współpracy. W celu wykorzystania metody rekrutacji direct search możesz wykorzystać kilka narzędzi, jak np.:

  • prophet – to wtyczka do przeglądarki internetowej Chrome, która odnajduje dane kontaktowe do osób widniejących w social mediach. Wystarczy, że wejdziesz na profil kandydata a wtyczka sama znajdzie dostępne informacje kontaktowe.
  • replay – to narzędzie automatyki mailingowej. W niektórych przypadkach może nosić znamiona spamu, dlatego podczas takich działań warto uważać, by nie przesadzić z ilością wysyłanych wiadomości ofertowych.
  • kampanie reklamowe – wszelkie reklamy na Facebooku i w innych serwisach pomagają dotrzeć z informacją o rekrutacji do danych grup osób, które wpisują się w profil idealnego kandydata na stanowisko do objęcia w Twojej firmie.

Poszukiwanie pracowników direct search – czy warto wykorzystać tę metodę rekrutacji?

Pisanie oferty pracy w tradycyjnej formie wciąż się sprawdza, choć w kwestii poszukiwania najlepszych specjalistów taka metoda może okazać się nieskuteczna. Jako potencjalny pracodawca musisz się nieco natrudzić, by przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów na proponowane stanowisko. 

Pamiętaj, że oferowane stanowisko to nie wszystko! Bardzo ważny jest poziom wynagrodzenia, jaki zaproponujesz. Im będzie wyższy, tym większa szansa, że zatrudnisz wybraną osobę w swojej firmie.

Autor artykułu

Zobacz także

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *