Skip to content

Jak prawidłowo ustawić Facebook Business?

Przeczytasz w ciągu 4 minut

Konto firmowe w mediach społecznościowych to w dzisiejszych czasach bardzo ważna kwestia. Dzięki temu potencjalni klienci o wiele szybciej trafią na Ciebie w sieci oraz zainteresują się ofertą. Chcesz wiedzieć, w jaki sposób wyróżnić się spośród wielu kont firmowych na Facebooku? To proste. Wystarczy, że dowiesz się, jak działa Facebook Business i skonfigurujesz go zgodnie z profilem działalności firmy. Przekonaj się, jakie to proste!

Facebook Business – co to takiego?

Facebook Business to nic innego, jak narzędzie mediów społecznościowych do zarządzania i konfigurowania działań marketingowych. W ramach oprogramowania FB Business możesz wygodnie analizować i konfigurować wszystkie swoje strony oraz konta firmowe na portalu Facebook – np. własny fanpage

Korzystanie z Business Facebook Manager jest całkowicie darmowe dla każdego przedsiębiorcy. Oznacza to, że możesz rozpocząć bezpłatne promowanie swojego przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych, pod warunkiem że spełnisz określone przez serwis warunki. 

Zakładanie strony na Facebooku – co jest potrzebne do zarządzania stroną przez Facebook Business?

Zanim rozpoczniesz zarządzanie własną stroną na portalu społecznościowym przez Facebook Business, musisz przede wszystkim poprawnie ją założyć. Aby tego dokonać, potrzebujesz:

  • osobistego profilu na Facebooku;
  • określoną kategorię działalności strony, dzięki czemu otrzymasz unikatowe funkcje;
  • szereg informacji o stronie np. adres e-mail, telefon, godziny pracy, historię działalności i inne ważne informacje o przedsiębiorstwie;
  • cele do zrealizowania;
  • i wiele innych…

Zastanawiasz się, jak w praktyce działa zarządzanie stroną na FB? To dość proste. Przy pomocy Facebook Business Manager utrzymasz nie tylko porządek na stronie firmowej, ale także aktywujesz skuteczne działania marketingowe. Przy pomocy tego oprogramowania bez problemu podepniesz pod Facebookowe konto firmowe także profil na Instagramie i inne. Sam proces zakładania konta managera firmy jest dość prosty i zamyka się w kilku krokach. Wygląda to następująco:

  1. Wejdź na stronę kreatora tworzenia i zaloguj się na prywatne konto na Facebooku.
  2. Uzupełnij podstawowe informacje o firmie.
  3. Wybierz cel korzystania z FB Business.
  4. Dodaj swoją stronę firmową do Business Managera (zrobisz to poprzez ustawienia narzędzia).
  5. Wybierz odpowiednie konto reklamowe, na którym będziesz działać.
  6. Dodaj współpracowników do Facebook Business jeśli takowych posiadasz. Wystarczy, że podasz w odpowiednim okienku ich adresy e-mail.
  7. Przyznaj uprawnienia użytkownikom mającym dostęp do FB Business Managera.
  8. Określ partnerów lub poproś swoich klientów o przyznanie dostępu do strony na prawach partnerskich.

To już wszystko, co musisz zrobić, by poprawnie skonfigurować menedżer stron Facebook. Poprawne ustawienia menedżera to podstawa, by rozpocząć planowanie działań marketingowych firmowej strony na FB. Pamiętaj, że bez właściwej konfiguracji zarządzanie stroną na FB będzie o wiele trudniejsze, a czasem wręcz niemożliwe. 

Facebook Business Manager – dodatkowe opcje do zarządzania stroną firmową

Pamiętaj też, że w ramach Business Facebook Manager masz też wiele innych opcji. Jakich? W ramach korzystania z narzędzia Facebook Business Site możesz:

  • publikować nowe treści sponsorowane;
  • promować odpłatnie posty i produkty, dzięki czemu zwiększysz ich zasięg;
  • zapraszać potencjalnych klientów do polubienia strony;
  • wysyłać wiadomości z automatyczną odpowiedzią na zapytania potencjalnych klientów;
  • dodać na stronie unikatowe funkcje, jak np. menu, listę usług oraz sekcję sklepu.

FB Business daje wiele możliwości zarządzania stroną. Możesz to robić całkowicie darmowo lub zainwestować nieco firmowego budżetu w posty sponsorowane, które dotrą do większej liczby odbiorców. Dzięki temu statystyki strony firmowej na Facebooku będą o wiele lepsze, a Ty zwiększysz sprzedaż lub zainteresowanie usługami Twojego przedsiębiorstwa.

Czy warto korzystać z Facebook Business Manager?

Korzystanie z menedżera firmy jest przede wszystkim proste, wygodne i intuicyjne. W dzisiejszych czasach praktycznie żaden przedsiębiorca nie ma problemu z tym, aby opanować podstawowe funkcje FB Business. 

Jeśli zrozumiesz strukturę działania tego narzędzia oraz dobrze skonfigurujesz ustawienia, będziesz w stanie poprawić wyniki i rozpoznawalność swojego przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych. Wystarczy, że poświęcisz kilkanaście minut na zapoznanie się z interfejsem, a na pewno zauważysz, jak wygodnym narzędziem jest menedżer stron Facebook.

Zobacz także

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.