Skip to content

Co to jest remarketing i jak go stosować?

Przeczytasz w ciągu 4 minut

Rozwój nowoczesnych technologii oraz duża konkurencja na rynku niemalże w każdej branży sprawia, że wiele firm decyduje się na tzw. remarketing. Zastanawiasz się, jak poprawić swoje zasięgi i zdobyć nowych klientów? Innowacyjną metodą podejścia jest tzw. remarketing. Dzięki takiemu podejściu możesz realnie przyciągnąć znacznie większą rzeszę odbiorców, zwiększyć sprzedaż oraz rozpoznawalność swojej firmy na rynku. Sprawdź, jak działa ta metoda marketingowa.

Remarketing – definicja

Jeśli chodzi o definicje remarketingu – jest ich wiele. Niestety większość popularnych określeń nie wyjaśnia w pełni funkcjonowania tej metody działań marketingowych. Można powiedzieć, ze remarketing to pewien rodzaj kampanii reklamowych, które prowadzone są np. w ramach Google AdWords albo przez Facebook Business. Chcesz wiedzieć, co to jest google ads remarketing w praktyce? To po prostu metody zmiany działań w sieci, które pozwalają na dotarcie do znacznie większej liczby odbiorców niż dotychczas. Według definicji remarketing obejmuje wszelkie reklamy wyświetlane potencjalnym użytkownikom w celu zachęcenia ich do skorzystania z usługi lub zakupu konkretnego produktu.

Taka forma reklamy swojego przedsiębiorstwa ma jednak pewne minusy. Nadmierne ilości wyświetlanych reklam mogą zostać uznane jako spam i jednocześnie denerwować użytkownika internetu. Pamiętaj jednak, że zarówno google ads remarketing, jak i facebook remarketing przydają się na co dzień wielu firmom.

Jak działa remarketing w praktyce?

Zasada działania remarketingu jest prosta. W tym przypadku potrzebujesz specjalistycznych narzędzi np. AdWords od Google, aby stworzyć kampanię reklamową. Oto krótki przykład tego, jak działa w praktyce remarketing:

  1. Potencjalny użytkownik wchodzi na stronę internetową.
  2. Google AdWords umieszcza ciasteczko (plik cookie) w przeglądarce z informacją o wizycie użytkownika w witrynie.
  3. Po opuszczeniu strony www użytkownikowi zaczną wyświetlać się reklamy z wcześniej odwiedzoną stroną.

Dzięki temy potencjalny klient wróci na stronę internetową i dokona zakupu. Oczywiście wiąże się to z pewnym ryzykiem, iż ten zdenerwuje się nadmierną ilością reklam. Remarketing jest jednak coraz częściej stosowaną metodą przyciągania uwagi potencjalnego klienta. W ten sposób możesz realnie zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność swojej marki.

Zalety remarketingu – co warto wiedzieć?

Jest wiele powodów, dla jakich warto zastanowić się nad wdrożeniem działań remarketingowych w swoim przedsiębiorstwie. Jeśli masz własny sklep internetowy – taka metoda działania może być wysoce skuteczna i przełożyć się na większą sprzedaż w sklepie internetowym. W ramach remarketingu, możesz:

  • samodzielnie wybrać czas, kiedy reklama zostanie wyświetlona potencjalnym odbiorcom, którzy odwiedzili stronę internetową,
  • tworzyć różne listy reklamowe dopasowane do konkretnych grup odbiorców np. klientów porzucających swój koszyk zakupowy,
  • obserwować, czy wprowadzone działania dają jakiekolwiek efekty i co najlepiej się sprawdza.

Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę nowych klientów, koniecznie zainwestuj nie tylko w remarketing, ale także inne formy reklamy takie, jak np. newsletter, content marketing oraz mailingi.

Remarketing dynamiczny – na czym polega?

W kwestii podsumowania remarketingu, warto także dowiedzieć się, jak działa remarketing dynamiczny. Taka metoda działania to spersonalizowany przekaz, który skierujesz do konkretnego klienta. Możesz wyświetlić reklamę z produktami, które oglądał lub przedstawić przekaz, aby ten wrócił do wcześniejszej oferty. Indywidualnie dopasowane reklamy zawsze są lepiej przyjmowane przez odbiorców, aniżeli te ogólnikowe.

Ogólnie rzecz biorąc, remarketing dynamiczny to mocno zaawansowane działania marketingowe, które dostosowują reklamy do potrzeb odbiorcy w czasie rzeczywistym. Najczęściej wykorzystasz je na Facebooku oraz innych portalach społecznościowych, a nawet w Google AdWords. 

Autor artykułu

Zobacz także

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *