ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
NIP: 107-001-07-31
Telefon: 19 502
E-mail: kontakt@alior.pl
Kod SWIFT (BIC) to ciąg 8 znaków, który jest akceptowany na arenie międzynarodowej i służy do identyfikacji banku lub instytucji finansowej. Najważniejsze regulacje na ten temat znajdziesz w normie ISO 9362.
Kod SWIFT / BIC w Alior Banku:
ALBPPLPW
IBAN, czyli International Bank Account Number, to numer rozliczeniowy, który pozwala na identyfikację instytucji prowadzącej konto bankowe nadawcy przelewu. Każdy bank ma swój unikalny numer IBAN. Zazwyczaj znajduje się on na pozycjach od 3 do 10 w numerze rachunku.
Numer rozliczeniowy w Alior Banku:
2490
Przykład numeru rachunku w Alior Banku:
PL 11 2490 0000 0000 0001 2345 6789
Alior Bank to instytucja finansowa działająca na tym rynku już od 17 listopada 2008 roku. Pierwsze oddziały pojawiły się już pod koniec października. Od tego czasu ta instytucja bankowa rozwija swoją działalność i poszerza swoją ofertę. Co ważne, Alior Bank wprowadza nie tylko własne oddziały stacjonarne, ale również współpracuje z placówkami partnerów oraz wprowadza mini oddziały stacjonarne tzw. Alior Bank Express. Ta instytucja finansowa oferuje swoim klientom szereg nowatorskich produktów, usług. Aktualnie obsługuje aż 4 mln klientów, którzy cenią sobie najwyższą jakość obsługi, indywidualne podejście do potrzeb i oczekiwań. Wśród nich pojawia się 180 tys. firm. Dzięki rozbudowanej sieci placówek możesz skorzystać z pomocy ekspertów na wyciągnięcie ręki.
Alior Bank wprowadza dla swoich klientów szereg udogodnień technologicznych. Wśród nich pojawiają się nowoczesna bankowość elektroniczna oraz mobilna. Każdy klient otrzymuje dostęp do aplikacji, za pomocą której może kontrolować swoje finanse. Marka Alior Bank cieszy się dużą popularnością zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Akcje tej instytucji finansowej znajdują się również w indeksie WIG20, czyli największych spółek warszawskiej giełdy. Na stronie internetowej Alior Banku otrzymasz dostęp do mapy oddziałów, co pomoże Ci w odszukaniu instytucji najbliżej Twojej lokalizacji. W maju 2014 roku w ofercie pojawiły się również produkty T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez instytucję Alior Bank.
Opinia o ALIORBANK
Pierwsza wizyta w banku była rewelacyjna. Pracownik opowiedział o wielu promocjach, z których mogę skorzystać.
Na koncie oszczędnościowym były w listopadzie wpływy 11tys. Nie uznali ich do promocji, ale wpływy w grudniu już tak. Dlaczego?
Kolejny pracownik w banku nie przyjął reklamacji, odesłał do domu.
Żeby zmienić limity przelewów, potrzebujesz numeru CIF. Ja dostałem go na infolinii, a narzeczona musi iść osobiście do oddziału, bo system sobie decyduje komu można pokazać, a komu nie.
Aplikacja nieintuicyjna. Żeby wypłacić z oszczędnościowego, muszę wejść w osobiste, kliknąć z niego przelew i zmienić konto. I wiele innych rzeczy, których sam nie znajdziesz.
Powiadomienia przychodzą z opóźnieniem nawet kilkudniowym.
Na infolinii najpierw rozmawiasz kilka minut z robotem, dopiero potem konsultant.
Regulaminy tak zapisane, żebyś nie pamiętał wszystkiego. Nawet doradca w placówce musi je czytać, żeby Ci wszystkie warunki wytłumaczyć.
A gdy masz pytania, dlaczego nie dostałeś promocji, każe Ci pisać reklamację w aplikacji, na której odpowiedź czekasz klika, a może nawet kilkanaście dni. Nie da się w odpowiedzi zadać kolejnego pytania, czyli prowadzić korespondencji, musisz zakładać nową reklamację.
Wszystko skomplikowane i ładne tylko w reklamie.
Porażka…
Bardzo negatywnie oceniam ten bank. W zasadzie wszystko co oferuje bank to jest „tyłem” do klienta. Trzy lata temu złożyłam wiosek o kredyt, obiecywali ustnie super warunki, na ostateczną decyzję czekałam aż trzy tygodnie, był to kredyt hipoteczny, dokonałam już zaliczki na zakup nieruchomości i miałam wyznaczony termin u notariusza w związku z tym nie miała czasu innego banku szukać. Najlepsza była sprawa ubezpieczenie, jeden wariant to z góry opłata ubezpieczenia na życie na kilka lat za 20.000 zł, w kredycie – no!! a nie wiadomo ile ja pożyję co jak umrę za rok?. Kuriozalne. Już podczas podpisywania umowy traktują cię jak złodzieja, dostarczyłam polisę ubezpieczeniową a oni nie wierzyli i chcieli numer telefonu i dane do agenta!!! szok. Dalej obecnie kredyt hipoteczny mam na poziomie 12,32% a linię kredytową na działalności 12,39%, czyli praktycznie żadna różnica. W marcu 2023 roku otrzymałam nowy harmonogram gdzie: spłata kapitału 100 zł, spłata odsetek 2670 zł. Za głowę się złapałam podjęłam decyzję, że muszę rozstać się z tym bankiem, dokonałam nadpłaty kredytu i naliczono mi karę aż 3% z nadpłaconej kwoty. Całokształt współpracy z Alior jest beznadziejna. Do tego dochodzą problemy z logowaniem
Powiem krótko ! Nie polecam Alior bank , dlaczego ? Otóż Żona miała kredyt w innym banku ja również miałem kredyt w innym banku płaciliśmy raty regularnie. Po kilku latach stwierdziliśmy że jest możliwość dobrać następnego kredytu ( musieliśmy ponieważ nadążył się wypadek losowy ) Pani z alior bank zaproponowała że mam szanse dobrać kredyt ale dosłownie delikatnie brakuje mi abym miał pozytywną zdolność abym wziął kredyt ( ponieważ miałem dość dużo rat tak samo jak moja żona ) Pani zaproponowała aby wziąść kredyt konsolidacyjny wraz z Żoną , wysłaliśmy mnóstwo pism papierów umów kredytowych itp i co się okazało ?? Ku mojemu zdziwieniu jak wzięliśmy kredyt konsolidacyjny to spłacili wszytko ale mojej Żonie 🤦🏻♂️ a mi nawet raty nie opłacili banda naciągaczy i złodziei w dodatku po tym jak wzięliśmy kredyt konsolidacyjny gdzie sam wnioskowałem o zwykły kredyt na 6 tys zł to finalnie gdzie płaciliśmy ratę 1300 zł na 7 lat w innym banku plus moje zobowiązania +|- całość 1800 zł to teraz za sam alior płacimy 1500 zł ale nie na 7 lat a 10 lat 🤦🏻♂️🙈 a kontakt z aliorem jest megaa utrudniony!! Tak że wtopa na całego. Życie uczy człowieka całe życie ale już nigdy kredytów 😡
Ludzie nie dajcie się nabrać to ZWYKLI ZŁODZIEJE a nie bank! Przywłaszczyli sobie środki mojego ojca i robią wszystko żeby ich nie wypłacić. Infolinia swoje oddział w Mławie swoje. Chcecie powalczyć nie ma sprawy, zgłaszam do Prokuratury, Rzecznika Praw Konsumenta, UOKiK i KNF. Nagłaśniamy sprawę w mediach i gdzie to tylko możliwe. Żarty sobie z ludzi robicie!
Przestrzegam przed usługami tego pseudobanku. W żadnym innym banku nie spotkałem się z taką sytuacją jak w tym pseudobanku. Pseudobank nie działa wg zawartej umowy tylko po swojemu. Dzień spóźnienia spłaty raty i wysyłają sprawę do firmy windykacyjnej co przeczy temu co jest napisane w umowie. Spłaciłem całość po dwóch spłaconych ratach ponieważ nie miałem zamiaru dalej mieć jakichkolwiek zobowiązań wobec tej instytucji. Spłacam raty w innym banku gdzie traktowany jestem jak należy i mogę mieć 1-2 dniowe opóźnienie w spłacie.
To moja osobista opinia o Alior Bank i zdecydowanie nie polecam tego banku.
MINUSY:
1. podwójne przewalutowanie w banku Alior nawet gdy masz konta walutowe !!! Regulamin jest tak skonstruowany aby oszukiwać klientów i najwięcej zarobić. W standardzie jest jedno przewalutowanie gdy np. przelewasz EUR na PLN lub PLN na USD i to normalne i banki na tym zarabiają bardzo dużo. Okazuje się, że nigdy za mało i gdy przelewasz kwotę w USD z rachunku EUR na konto USD, to nagle następuje podwójne przewalutowanie. Normalnie w bankach gdy przelewasz kwotę w USD na inne konto USD nie ma żadnego przewalutowania, a w Aliorze są aż dwa , bo w ich tabelach walut nie ma takiej pary EUR/USD. czyli przelew w konta EUR jest najpierw zamieniany na PLN i dalej na USD, co skutkuje prowizją rzędu nawet 5% !!!!!!
2. w kantorze Aliora nie ma opcji wybrania walut w przelewie !!!!!!! Tak kantor walutowy nie posiada opcji wyboru waluty z dla danego konta, czyli gdy masz np. kontu EUR i chcesz przelać 1 PLN to nie ma takiej opcji, przez to nie można zweryfikować swojego rachunku EUR np. na Allegro. Podobno to zlikwidowali dla dobra swoich klientów. Śmieszna historia.
3. ZAWSZE czas oczekiwania na infolinii 20-30 minut !!! Tak, to nie pomyłka nawet pół godziny musicie czekać by w jakiejś innej sprawie się skontaktować się z Aliorem. Oczywiście jest opcja maila jeszcze dłuższa lub aplikacja mobilna, której nie polecam ze względu na częste kradzieże środków z aplikacji na telefon.
4. Przed połączeniem się z infolinią dodatkowe 10 minut spędzasz na wyborze wewnętrznych numerów !!! Tak, 10 minut + 30 minut oczekiwania, bo mają mało pracowników = 40 minut średni czas oczekiwania na infolinii.
Ja zatem podziękuję, przeniosłem już moich 8 kont, także walutowych do innego banku, gdzie nie ma takich problemów. W tych czasach takie działanie naprawdę aż prosi się o odpływ klientów. Współczuję Aliorowi, także tego, że nie pomagają żadne reklamacje i zgłaszanie uwagi. Najważniejsze jest zarabianie na klientach.
To nie hejt, tylko konstruktywne uwagi, mam nadzieję, ktoś z Aliora i wprowadzi odpowiednie zmiany.