Skip to content

Język korzyści. Co to jest i jak go używać?

Przeczytasz w ciągu 4 minut

Zajmujesz się tworzeniem i realizowaniem strategii marketingowych w swojej firmie? A może pracujesz nad strategią dla dużej, międzynarodowej firmy? W takim razie koniecznie dowiedz się, czym jest język korzyści. Obecnie sukces każdego przedsiębiorstwa opiera się na tym, jak zostały zaplanowane działania marketingowe. Właściwa komunikacja na poziomie dostawca – nabywca to klucz do sukcesu. Wykorzystując język korzyści, możesz zdziałać naprawdę wiele i sprawić, że firma zdobędzie wielu nowych odbiorców.

Język korzyści – czym jest?

Według prostej definicji język korzyści to metoda komunikacji pozwalająca na przekonanie klienta do zakupu danego towaru lub skorzystania z usługi. W dzisiejszych czasach język korzyści to najczęściej wykorzystywana metoda marketingowa przez wielu specjalistów. Chcesz wiedzieć, czego dotyczy język korzyści w sprzedaży? Wykorzystując go, możesz przede wszystkim:

  • przekazać potencjalnym klientom najważniejsze wartości produktu lub usługi;
  • podnieść konwersję tekstów sprzedażowych;
  • dotrzeć do znacznie większej liczby konsumentów zainteresowanych produktem;
  • zwiększyć realnie sprzedaż;
  • osiągnąć zamierzone cele i sprzedać taką ilość towaru, jak w założeniach sprzedażowych.

Stosowanie języka korzyści wymaga jednak nieco doświadczenia oraz wiedzy z zakresu marketingu oraz sposobów komunikacji międzyludzkiej. Wszelkie potrzeby i oczekiwania konsumentów według wielu specjalistów można opisać zaledwie w 5. podpunktach, a mianowicie:

  1. firma musi zostać odebrana pozytywnie przez innych;
  2. strony muszą mieć zapewnioną wygodę komunikacji;
  3. odbiorca musi czuć się bezpiecznie;
  4. klient powinien spędzać miło czas;
  5. odbiorca musi cieszyć się zdrowiem.

To podstawowe zasady dotyczące języka korzyści. Stosuj go tylko wtedy, kiedy masz pewność, że robisz to dobrze. Używając tej formy komunikacji z potencjalnym klientem, masz pewność, że przekaz ma jakąkolwiek wartość dla potencjalnego odbiorcy. Podstawową zasadą języka korzyści jest zapewnienie odbiorcy, że usługa i produkt spełnią jego wszelkie oczekiwania.

Jak pisać posty sprzedażowe z językiem korzyści? Kilka istotnych wskazówek

Pisanie z wykorzystaniem języka korzyści ma kluczowe znaczenie, szczególnie wtedy, kiedy przedsiębiorca ma swoich odbiorców głównie w sieci. Kiedy kreujesz posty sprzedażowe w social mediach i nie tylko, koniecznie:

  • pisz o emocjach, które dotyczą potencjalnych odbiorców;
  • staraj się oddziaływać na wyobraźnię odbiorców;
  • waż słowa – pamiętaj, że w sprzedażowych tekstach każde słowo ma znaczenie;
  • wskaż, że potencjalny klient bez produktu lub usługi może wiele stracić.

Język korzyści w sprzedaży – jak to działa? Przykłady

Pisanie zgodnie z wykorzystaniem języka korzyści niesie ze sobą wiele pozytywnych aspektów. Jakich? Dzięki temu przede wszystkim możesz zwiększyć sprzedaż oraz sprawić, że produkt lub usługa będzie pozytywnie postrzegana przez potencjalne grupy odbiorców na rynku. W języku korzyści stosuj przede wszystkim konkretne zwroty. Mów o pozytywnych aspektach zakupu danego produktu lub problemach dotykających potencjalnych odbiorców przekazu języka korzyści. Dobrym przykładem języka korzyści jest post reklamowy:

  • „Wygraj x złotych na wymarzone wakacje!”;
  • „Co godzinę do wygrania zaproszenia na niesamowity event w Omanie!”.

Dobrym przykładem jest stosowanie języka korzyści w tekstach skierowanych do studentów, rodzin z dziećmi lub młodych odbiorców poszukujących nowoczesnych produktów i usług na rynku. Jeśli odpowiednio zastosujesz język korzyści i poznasz jego dokładne zasady, na pewno sprawisz, że teksty sprzedażowe zaczną przynosić oczekiwane zyski. Dodatkowo pozytywnie wpłyniesz na wizerunek swojego przedsiębiorstwa w sieci.

Autor artykułu

Zobacz także

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *