Skip to content

10 książek o biznesie, które musisz przeczytać

Przeczytasz w ciągu 6 minut

Poszukujesz książek, które pomogą Ci zrozumieć wszystkie strategie biznesowe i wybrać najlepszą dla swojej firmy? A może interesują Cię zagadnienia z zakresu marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu? Najlepsze książki o biznesie poruszają wszystkie te kwestie, a także wiele innych. Sprawdź, jakie książki o biznesie warto przeczytać i dlaczego!

Książki o biznesie – 10 pozycji, które powinien przeczytać każdy!

Książki o prowadzeniu firmy mają różnych autorów, a także charakter przekazywania informacji. Zanim rozpoczniesz na dobre prowadzenie własnej działalności lub założysz spółkę, koniecznie sprawdź najciekawsze książki biznesowe. Bestsellery są ogólnodostępne w wielu stacjonarnych i Internetowych księgarniach. Oto 10 pozycji, których kategorycznie nie możesz pominąć!

  1. Bryan Burrough i John Helyar – „Barbarians at the Gate”.

To książka, która opowiada o władzach w amerykańskim koncernie spożywczo-tytoniowym. Dzieło wskazuje na fakt jednego z największych i najbardziej dramatycznych przejęć firmy w dziejach Ameryki. Kiedy przeczytasz książkę, dowiesz się, jak działa egoizm korporacji i chciwość biznesu już od lat 80.

  1. Jack Welch – „Winning, znaczy zwyciężać”.

Książki o biznesie mają naprawdę różny charakter. Warto jednak wyróżnić tę pozycję, która po przeczytaniu całkowicie odmienia podejście do prowadzenia własnego biznesu. W tej lekturze znajduje się wiele ciekawych cytatów autora, które mówią o utrzymywaniu dobrych relacji z klientami, rzetelnemu podejściu o podejmowaniu decyzji w firmie, a także zmianach, które są nieuniknione w drodze do sukcesu.

  1. Chet Holmes – „Zarządzanie sprzedażą – praktyki najlepszych”.

Najlepsze książki o biznesie to takie, które pomagają w zmianie spojrzenia na zarządzanie własnym biznesem. Kiedy przeczytasz tę pozycję książkową, dowiesz się, jak zostać błyskotliwym strategiem i w jaki sposób angażować w reklamy popularne osoby. Dowiesz się też nieco więcej o zwiększaniu wydajności pracowników do maksymalnego poziomu. Ta książka o prowadzeniu firmy to swego rodzaju kompendium wiedzy zarówno dla osób początkujących, jak i doświadczonych w biznesie. 

  1. Richard Koch – „Menedżer 80/20”.

Wybierz tę książkę, jeśli szukasz najlepszych wskazówek na temat tego, jak osiągnąć zamierzone cele w firmie. Według tej pozycji do osiągnięcia sukcesu wystarczy poświęcić jedynie 20% nakładów, które będą odpowiedzialne aż za 80% rezultatów, czyli zysków w firmie. Książki o prowadzeniu firmy podobne jak ta pomagają zrozumieć zasadę działania biznesu i marketingu. Krótko mówiąc, za niemalże ⅘ przychodów generuje zaledwie ⅕ klientów całego przedsiębiorstwa. Z założenia, książka mówi o tym, że relacje na linii klient-firma są najważniejsze, by zmaksymalizować osiągane efekty sprzedaży.

  1. Carol S. Dweck – „Mindset”.

Zastanawiasz się, jakie są ciekawe książki biznesowe? Bestsellery to z pewnością najlepsze pozycje. W tym przypadku nie możesz pominąć tej pozycji książkowej. Utwór Carola S. Dwecka odpowiada prosto na pytania, czym tak właściwie jest sukces oraz porażka. Z książki dowiesz się też, jak zrozumieć definicję spełnienia zawodowego oraz, jakie mechanizmy powodują własny rozwój, który ostatecznie przekłada się na wyniki osiągane przez firmę. 

  1. Steve Blank, Bob Dorf – „Podręcznik startupu”.

To książka, która cieszy się ogromną popularnością, szczególnie w dzisiejszych czasach. Obecnie wiele osób decyduje się na uruchomienie własnego biznesu na zasadach startupu, co wymaga, chociażby podstawowej wiedzy w tym temacie. Ten „Podręcznik” wskazuje, w jaki sposób poszukiwać klientów dla swojego nowego projektu oraz jak stworzyć dobry plan marketingowy. Z książki dowiesz się, jak niewielkimi krokami dojść do ogromnego sukcesu.

  1. Richard Branson – „Zaryzykuj – Zrób To!”.

Richard Branson stworzył dzieło jako przedsiębiorca zaczynający od zera. Obecnie to miliarder, który cieszy się uznaniem wielu osób. Książka opowiada o historii autora, która była na przełomie lat naprawdę bujna. Zaczynając od niewielkiego, lokalnego biznesu Branson stworzył sieć sklepów i wytwórnię muzyczną. Z książki dowiesz się wielu praktycznych porad na temat tego, jak w praktyce rozkręcić własną działalność, pozyskać klientów oraz uznanie konkurencji.

  1. Chan Kim, Renee Mauborgne – „Strategia Błękitnego Oceanu”.

To pozycja książkowa, która jest obowiązkowa dla każdego, kto planuje otwarcie własnego biznesu. Autorzy w lekturze pokazują rynek jako czerwony i błękitny ocean. To dwie strefy, gdzie w jednej panuje ciągła walka z konkurencją, a w drugiej spokój i harmonia. Według autorów sztuką jest wyjście z kłopotliwego czerwonego oceanu i przejście do błękitnego w swojej branży. Książka dotyczy rywalizacji, sztuki przetrwania w biznesie oraz metod zmagania się z konkurencją.

  1. Robert Zych – „Gen sprzedawcy”.

Chcesz dowiedzieć się, jak pracować nad swoimi umiejętnościami sprzedażowymi? A może interesuje Cię kwestia tego, jak najszybciej osiągnąć zamierzone cele? Z książki „Gen sprzedawcy” dowiesz się wszystkiego, co potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Polski autor przedstawia w utworze swoje doświadczenie w branży handlowej oraz znajomość polskiego rynku.

  1. Andy S. Grove – „High Output Management”.

Andy Grove jest współzałożycielem marki Intel, która produkuje podzespoły komputerowe dostępne niemalże na całym świecie. W książce lider biznesu w IT przekazuje najlepsze sposoby na efektywne zarządzanie swoim przedsiębiorstwem – nawet międzynarodowym. Wybierz tę książkę o biznesie  jeśli interesujesz się coraz większymi wyzwaniami dla firmy oraz rozwiązywaniem problemów, które wydają się nie do rozwiązania. Autor przekazuje techniki tworzenia skutecznych zespołów, metody ich motywowania oraz zarządzania podczas dążenia do sukcesu firmy.

Jak wybierać najlepsze książki o przedsiębiorczości? Podpowiadamy!

Chcesz kupić dla siebie najlepsze książki o prowadzeniu firmy? Przede wszystkim określ tematykę, która Cię interesuje. Może to być sam marketing, rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie lub po prostu efektywne zarządzanie zespołem. Kiedy już określisz tematykę, koniecznie skorzystaj z rankingu książek dla przedsiębiorców. Powyższe pozycje to lektury, które powinien przyswoić każdy przedsiębiorca niezależnie od tego, w jakiej branży działa lub planuje działać.

Autor artykułu

Zobacz także

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *