Skip to content

Jak napisać ofertę pracy i gdzie ją umieścić?

Przeczytasz w ciągu 4 minut

Szukasz pracownika do swojej firmy? Nie wiesz, w jaki sposób napisać efektowne ogłoszenie o pracę, którym zainteresują się najlepsi kandydaci w danej branży? W takim razie sprawdź poniższy poradnik. Dowiesz się z niego, w jaki sposób napisać dobre, rzetelne i przyciągające uwagę ogłoszenie o pracę. Oto kilka najciekawszych informacji na temat tego, jak napisać ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika w dzisiejszych czasach.

Oferta pracy – jak napisać dobre ogłoszenie? Najważniejsze informacje

Napisanie ciekawego i przyciągającego ogłoszenia o pracę nie jest tak prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Zastanawiasz się, jak napisać ogłoszenie o pracę? Oto kilka istotnych kwestii, które bezwzględnie powinieneś zamieścić w ogłoszeniu. Przykładowe ogłoszenie o pracę powinno zawierać głównie informacje:

  • o wynagrodzeniu;
  • o dodatkach pozapłacowych np. śniadania lub obiady pracownicze;
  • wymiarze pracy;
  • czasie trwania umowy;
  • długości okresu próbnego;
  • wymaganych kwalifikacjach;
  • wymaganych umiejętnościach;
  • wymaganych klauzulach odnośnie przetwarzania danych osobowych.

Kiedy w ogłoszeniu o pracę uwzględnisz wszystkie te kwestie, potencjalny pracownik na pewno chętniej prześle swoją aplikację. W dzisiejszych czasach kluczowe dla większości kandydatów jest wynagrodzenie oraz pozapłacowe benefity w miejscu pracy. Brak informacji odnośnie tych kwestii często skutkuje tym, iż ogłoszenie o pracę cieszy się wręcz znikomym zainteresowaniem.

W jakim stylu napisać ogłoszenie o pracę? Podpowiadamy!

Obecnie specjaliści wyróżniają kilka metod pisania ogłoszeń o pracę. Wiele tutaj zależy od branży, w jakiej funkcjonujesz. Jeśli decydujesz się na poszukiwanie pracownika w branży reklamowej i marketingu, koniecznie napisz dość nietypowe ogłoszenie, które przyciągnie uwagę potencjalnego kandydata na dane stanowisko.

Uwaga! Nigdy nie zapominaj o tym, aby zamieścić w ogłoszeniu najważniejsze informacje odnośnie zatrudnienia – niezależnie od formy, w jakiej napiszesz ofertę.

Jeśli nie masz pomysłu na ogłoszenie, sprawdź ogłoszenia konkurencji. Chcesz wiedzieć, jak napisać ogłoszenie o pracę dla swojej firmy? Przede wszystkim uwzględnij wszystkie niezbędne aspekty związane z tym, jak działa Twoja firma. W ogłoszeniu zamieść:

  • dane firmy;
  • podstawowe wymogi;
  • informacje o wynagrodzeniu;
  • i inne kwestie związane z zatrudnieniem nowej osoby.

Jeśli podasz ogrom informacji w czytelnej dla kandydata formie, ten prawdopodobnie chętnie wyśle swoją aplikację. Kiedy piszesz ogłoszenie o pracę na urzędowe stanowisko lub wyżej położone stanowiska menedżerskie, raczej utrzymuj stonowany i urzędowy styl ogłoszenia. Obecnie najlepiej sprawdzają się techniczne oferty pracy. Nie do końca wiesz, jak powinna wyglądać taka oferta? Koniecznie sprawdź przykładowe ogłoszenie o pracę. W sieci znajdziesz ich naprawdę sporo i to właśnie na ich podstawie stworzysz swoją ofertę, która być może przyciągnie najlepszych kandydatów na rynku.

Dlaczego dobre ogłoszenie o pracę jest kluczowe? Gdzie je umieścić?

Dobrym przykładem ofert pracy są te pisane przez największe korporacje zajmujące się branżą IT. W skrócie wiesz już, jak napisać ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika na dowolne stanowisko. Właściwie napisana oferta to klucz do sukcesu w znalezieniu możliwie najlepszego kandydata, który zasili szeregi Twojej firmy. Dobrze napisana oferta:

  • wyróżni Cię na rynku spośród innych pracodawców;
  • przyciągnie kandydatury tylko najlepszych potencjalnych pracowników;
  • pozwoli szybko wybrać najlepszą osobę na dane stanowisko.

Wiedząc już, jak napisać ogłoszenie o pracę, koniecznie dowiedz się także, gdzie je umieścić. Możesz to zrobić na popularnych serwisach ogłoszeniowych lub wykorzystać specjalne strony internetowe zajmujące się obsługą profili pracodawców oraz pracowników. Obecnie zamieszczanie ogłoszeń w sieci, na portalach społecznościowych oraz stronach firmowych to jedyna dobra forma skutecznego poszukiwania potencjalnych pracowników. Popularne portale to m.in:

  • Pracuj.pl
  • Olx
  • GoWork
  • Gratka
  • Grupy na Facebooku

Zanim zatrudnisz osobę na konkretne stanowisko, ustal budżet, jaki możesz zaproponować. W tym przypadku potrzebne będą obliczenia, które pozwolą Ci ocenić koszty zatrudnienia pracowników na podstawie konkretnej umowy i rodzaju etatu. Aby dokładnie policzyć przyszłe wydatki, wystarczy że skorzystasz z internetowego kalkulatora wynagrodzeń. Dzięki temu realnie ocenisz widełki pensji dla nowych pracowników, których poszukujesz na tę chwilę. Pamiętaj, że dobrze napisane ogłoszenie o pracę to podstawa!

Autor artykułu

Zobacz także

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *